Odstoupení od smlouvy

Jak postupovat, když zakoupené zboží pro vás není to pravé a chcete jej vrátit v zákonné 14denní lhůtě?


V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem na některém z výdejních míst.

V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení od smlouvy vám nevzniká.

 

Jak zboží vrátit

Rozhodnete-li se využít tohoto práva, odstoupení od smlouvy je nutné nám odeslat nejpozději 14. den od převzetí zboží.

Odstoupení od smlouvy a zboží zasílejte výhradně na adresu:

CHARISMA FASHION, spol. s r. o.

Bednaříkova 2893/1a

62800 Brno


Odstoupení od smlouvy je také možné zaslat emailem na info@perfektnipradlo.cz.

 

Vracené zboží dobře zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Ponechte si podací lístek do té doby, než vám od nás přijde potvrzení, že jsme balíček přijali.

Když zboží vracíte, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.

Peníze za zboží vám zašleme na bankovní účet nejpozději do 14 dnů od doručení Odstoupení do smlouvy. Náklady na vrácení zboží jsou na straně kupujícího. Vracení peněz poštovní poukázkou není možné.

K zásilce přiložte vyplněný Formulář pro odstoupení od smlouvy, který si můžete stáhnout přímo zde

Formulář pro odstoupení od smlouvy (pdf)

Formulář pro odstoupení od smlouvy (docx)

 

  • Zboží si můžete vyzkoušet


Nemělo by však dojít k jeho zjevnému použití nebo opotřebení. Zboží si můžete vyzkoušet, ale je třeba myslet na náklady, které budeme mít s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě.

Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení, zachování původních visaček apod.) U spodního prádla je nutné dodržet hygienická opatření při zkoušení - prádlo se zkouší vždy na vlastní spodní prádlo, nikdy ne na holé tělo.  Nejsou-li stanovené hygienické podmínky dodrženy, šlo by již o zboží, které nelze na základě směrnice 97/7/ES o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku pro svůj charakter vrátit.

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu nelze, pokud bylo zboží již částečně spotřebováno. Nelze také odstoupit od smlouvy na zboží, jehož charakter to vylučuje, zejména z hygienických důvodů (např. nalepovací podprsenky, silikonové vycpávky, punčochy, punčochové kalhoty, ponožky, kosmetika apod.). Pokud bude vrácené zboží neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, může prodávající uplatnit náhradu škody.

S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.

 

  • Dodržení 14denní lhůty


Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odesláno Odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 dnů, a začíná běžet následující den po převzetí zboží spotřebitelem.


V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení je potřeba, abyste nám předali zakoupené zboží, nejdéle však do 14 dní od odstoupení od smlouvy. V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.

Odstoupení od smlouvy po uplynutí zákonné 14denní lhůty není možné.

 

  • Jaké dokumenty přiložit?


Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.

Nejlepší možností je zaslat vyplněný Formulář pro odstoupení od smlouvy a příp. kopii nákupního dokladu, který byl přiložen k zásilce.

 

Jaké zboží nelze vrátit vůbec?

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy např.

  • o dodávce zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. nalepovací podprsenky, punčochy, punčochové kalhoty, ponožky, vycpávky do podrpsenky, kosmetika apod.)

V případě sortimentu intimního charakteru, jakým je např. spodní prádlo, zboží nesmí být nikterak užíváno. Spotřebitel má právo si zboží vyzkoušet s tím, že dodrží základní hygienické předpoklady takového vyzkoušení – zkoušet přes spodní prádlo nebo použít např. přibalené ochranné folie (v případě kalhotek, plavek a podobného sortimentu). Nedodrží-li stanovené hygienické podmínky, šlo by již o zboží, které nelze na základě směrnice 97/7/ES o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku pro svůj charakter vrátit.

 

Potřebujete jen jinou velikost?

Pokud si přejete jinou velikost či barvu, není nic jednoduššího než si vytvořit na www.perfektnipradlo.cz novou objednávku. V případě, že zboží s požadovanými parametry na eshopu nenajdete, nemáme jej již bohužel k dispozici.

TIP: Pokud se nemůžete rozhodnout mezi dvěma velikostmi, neváhejte a objednejte si na zkoušku klidně obě dvě. Tu, která vám nebude, můžete do 14 dnů bez udání důvodu vrátit (viz výše).